SCENARIUSZ
ZABAW I ĆWICZEŃ RUCHOWYCH Z UDZIAŁEM
RODZICÓW
Prowadząca :
mgr I S
Data:
06.02.2015
Grupa : 3,4 latki
Temat : „
Mamo , tato poćwicz ze mną”
Cele szczegółowe:
-
dziecko kształtuje więzi z rodzicami i przedszkolem
-
dziecko rozwija poczucie bezpieczeństwa i akceptacji swojego ciała
-
dziecko odczuwa radość z podejmowanego wysiłku i wspólnej zabawy
- wyraża
swą radość ze wspólnych ćwiczeń i zabaw
-
ma świadomość , że aktywność ruchowa wpływa na zdrowie fizyczne i psychiczne
-
orientuje się w przestrzeni i schemacie ciała
Metody: relaksacyjna, aktywizująca m
W.Sherborne, zadania ruchowe i artykulacyjne do wykonania
Formy: zabawy w parach i z całą grupą
Środki techniczne: magnetofon, płyta z
piosenkami, arkusze szarego papieru , pisaki
Treści podstawy programowej:
Obszar 1. Kształtowanie umiejętności
społecznych…
Przestrzega
reguł obowiązujących w społeczności (współdziała w zabawach i sytuacjach
zadaniowych).
Obszar 5. Wychowanie zdrowotne i
kształtowanie sprawności fizycznej.
Uczestniczy
w zajęciach ruchowych i zabawach w Sali.
Obszar 8. Wychowanie przez sztukę-
muzyka…
Wyraża
stany emocjonalne , pojęcia i zjawiska pozamuzyczne różnymi środkami aktywności
muzycznej, wokalnej, ruchowej.
Przebieg zajęcia:
1.Zabawa
na powitanie:
Wszyscy
są witam was
na
zabawę czas już czas
Jestem
ja , jesteś ty raz dwa trzy
2.
Rozdanie rodzicom arkuszy papieru na którym każdy odrysowuje kontur głowy dziecka
po czym podpisuje arkusz swoim imieniem , zaznaczając jednocześnie swoją
obecność.
3.
„ Jak bije twoje serce”- dziecko kładzie się
na plecach, rodzic przykłada ucho do jego serca i słuch bicia. Następnie
wyklaskuje rytm serca. Zmiana ról.
4.
Zabawa „ Patrz i słuchaj” rodzic z dzieckiem tworzą zaprzęg i poruszają się po
sali w rytmie piosenki” Jadą sanie”. Na przerwę
w muzyce prowadząca podaje hasło np.: plastik, drewno, metal. Pary
szybko odnajdują przedmiot wykonany z tego materiału. Gdy ponownie słyszą
muzykę zaczynają ponownie.
5.
Huśtawka- rodzic chwyta dziecko pod kolanami i podnosi je jak na krzesełku. W
takiej pozycji huśtamy raz w lewo, raz w prawo.
6.
„ Przepychanka”- dziecko z rodzicem siedzą tyłem do siebie w siadzie prostym i
dziecko próbuje przepchnąć w tej pozycji rodzica.
7.
Waga- rodzic i dziecko stoją naprzeciw siebie, chwytają się za ręce i wykonują na przemian przysiady.
8.
Zabawa ruchowa „Czarowanie-bajbajanie”
Rodzice
i dzieci poruszają się w takt słyszanej muzyki( walca). Muzyka milknie –
nauczyciel wypowiada słowa„Czarowanie, bajbajanie”
niech się każdy:
sennym niedźwiadkiem stanie” (w
miejscu podkreślonym wymieniane są kolejne zwierzątka)
-
zamienia ich w senne niedźwiadki
-
niech się każdy miłym kotkiem stanie
- niech
się każdy szczekającym pieskiem stanie
-
niech się każdy muczącą krówką stanie
-
gdakającą kurką stanie itp
9.Zabawy
z rodzicami wg V.Sherborne
a)
pierogi
Rodzice
ustawiają się w rzędzie, a dzieci przed nimi leżą.
-
Rodzice „ugniatają” dzieci jak ciasto na pierogi
-
turlają je w przód i w tył
-
przekładają do garnka i gotują
-
pierogi po chwili wypadają z garnka i turlają się przed siebie
d)
Relaks przy muzyce „Fotelik”
Rodzic
siada w siadzie skrzyżnym, dziecko siada w nim jak w foteliku. Wtuleni w siebie
kołyszą się w takt muzyki ( ballada murzyńska)
g)
Zabawa „Prowadzenie ślepca”
Rodzic
zamyka oczy, a dziecko prowadzi go bezpiecznie po sali – zamiana ról
10.
Zabawa wyciszająca „Idzie wąż”
Idzie wąż wąską dróżką
Nie porusza żadną nóżką
Poruszałby, gdyby mógł
Lecz wąż przecież nie ma nóg.
11.
Muzyczne pożegnanie do melodii „Żegnam was”
Żegnam was, żegnam was
Już
kończymy, już czas
Byłem ja,
byłeś ty raz, dwa, trzy
12. Ponowne rozdanie podpisanych arkuszy – rodzice
wraz z dziećmi dorysowują buzię uśmiechniętą lub smutną w ten sposób dokonają
oceny zabaw.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz