Prowadząca: IS
Data: 28.03.2014
Grupa wiekowa: 5,6-latki
Temat: Opracowanie wiersza „ Mam ogródek” i wzoru graficznego
Cel główny:
- rozwijanie funkcji językowych, percepcyjno-motorycznych i intelektualnych,
- przygotowanie do nauki czytania i pisania
Cele szczegółowe:
- dziecko wypowie się na temat ilustracji,
- pozna treść wiersza,
- pamięciowo opanuje treść ,
- odszuka wzór przedstawiony w ramce,
- pozna budowę wzoru i sposób rysowania
- odtworzy wzór w powietrzu i na podstawce z kaszą,
- narysuje wzór po śladzie,
- rytmicznie powtórzy treść wiersza,
- wykona wszystkie zadania utrwalające
Metoda wiodąca: MDS M.Bogdanowicz
Metody wspomagające: zadań do wykonania, ćwiczeń , praktycznego działania słowna oraz objaśnienia i instrukcje
Formy pracy: praca indywidualna, z całą grupą
Środki dydaktyczne: prezentacja multimedialna, karty pracy, tace z kaszką, duży wzór do rysowania, emblematy kwiatów, nagranie zabawy ruchowej
Przebieg:
Zabawa kształtująca orientację w schemacie ciała „ Wooge –Bogie”
Zabawa kształtująca orientację przestrzeni: dzieci biegają pomiędzy rozłożonymi na podłodze wiosennymi kwiatami. Zatrzymują się i kucają tak, aby kwiaty znalazły się z po ich prawej, lewej stronie , przed dzieckiem, za dzieckiem.
3. Zapoznanie dzieci z wierszem i ćwiczenia językowe.
- swobodne wypowiedzi na temat prezentowanego na pokazie slajdów:
- poznanie wierszyka
- rozmowa kierowania przez nauczyciela wiążąca treść wiersza z ilustracją,( całymi zdaniami odpowiadanie na pytania N :Kto jest w ogródku? Co robi chłopiec? Na czym rosną kwiatki? Jakie kwiatki rosną na rabatkach?)
- ćwiczenia służące pamięciowemu opanowaniu treści wiersza,
- ćwiczenie spostrzegawczości poprzez odszukanie na ilustracji znaku takiego samego jak w ramce
(karta a), (odszukanie worka oznaczonego 3 kropkami i wykonanie zadania)
4. Cwiczenia ruchowo-słuchowe
- rytmiczne powtarzanie wiersza z jednoczesnym klaskaniem, tupaniem, maszerowaniem, stukaniem o krzesełko,
- rytmiczne powtarzanie wiersza z jednoczesnym naciskaniem na kolorowe kółka( odszukanie worka z czterema kropkami) – wykonanie ćwiczenia zwracanie uwagi na rozpoczynanie zadania od lewej do prawej strony; od góry ,
5. Cwiczenia ruchowo-słuchowo-wzrokowe
- zapoznanie z wyglądem wzoru i omówienie sposobu jego rysowania( jaką figurę przypomina wam ten wzór?, Z czego się składa? Ile jest wszystkich linii? Czy linie są takie same? Czy są one proste, czy faliste?
- odtwarzane przez dzieci wzoru bez wierszyka w powietrzu, palcem na dywanie,
- odtwarzanie wzoru poprzez rysowanie na wzorze wykonanym z materiału o różnej fakturze z jednoczesnym rytmicznym recytowaniem wiersza ,
- rysowanie wzoru na tacy z kaszką,
5. Ewaluacja- kolorowanie identycznych wzorów , dorysowywanie brakujących kresek i rysowanie opracowanego do wiersza wzoru.(karta c).
6. Zabawa ruchowa ze śpiewem „ Nieme kino”- rytmiczne naśladowanie ruchów za wskazanym dzieckiem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz